محصولات برقی ب ام و بردی بیشتر از 1000 کیلومتر نخواهند داشت

0 8

ب ام و خود را برای عرضه نسل بعدی خودروهای برقی مهیا می‌کند. این نسل بر مبنای پلتفرم کلاس جدید (Neue Klasse) تولید می‌شود و اولین مدل آن حوالی سال 2025 رونمایی خواهد شد. یکی از ویژگی‌های متمایز این نسل، طراحی پیشرفته سلول‌های باتری آن است. به عبارت دقیق‌تر، به جای سلول‌های منشوری‌شکل، از سلول‌های استوانه‌ای شکل در باتری استفاده خواهد شد. برد حرکتی بالاتر از مزایای اصلی این نوع طراحی است. اما با وجود این، ب ام و می‌گوید برد خودروهای برقی مجهز به پلتفرم کلاس جدید فراتر از 621 مایل یا 1000 کیلومتر نخواهد بود.

توماس آلبرخت (Thomas Albrecht) مدیر دپارتمان Efficient Dynamics در مصاحبه با وبسایت انگلیسی اتوکار (Autocar) در این رابطه گفته:

«باتری‌های نسل ششم Gen6 در مقایسه با باتری نسل پنجم Gen5 به ما 30 درصد یا بیشتر برد می‌دهند، اما ما بردی بیش از 1000 کیلومتر را دنبال نمی‌کنیم. هر چند این توانایی را داریم.»

مزیت دیگر باتری نسل ششم ب ام و، پشتیبانی از فناوری شارژ بسیار سریع است. بر اساس تخمین‌های اولیه کمپانی ب ام و، این نسل از نرخ شارژ 270 کیلوواتی پشتیبانی می‌کند که در مقایسه با نسل کنونی حدود 30 درصد بیشتر است. شاید فکر کنید با توجه به پشتیبانی از چنین سرعتی، زمان لازم برای شارژ تا حد زیادی کاهش می‌یابد، اما این امر اصلا درست نیست.

تمرکز ب ام و بر عمر باتری بجای برد حرکتی بیشتر

آقای آلبرخت می‌گوید قوانین جدیدی در راه است که به موجب آنها عمر باتری خودروها باید افزایش کند. برای مثال در آمریکا باتری یک خودروی برقی پس از ده سال باید 80 درصد از کارایی خود را حفظ کرده باشد. وی ادعا می‌کند باتری‌ جدید ب ام و عملکردی بهتر از این خواهد داشت.

بد نیست بدانید سلول‌های موجود در باتری پلتفرم کلاس جدید، ابعاد کوچک‌تری دارند، طوری که قطر آنها تنها 1.81 اینچ (46 میلیمتر) است. این سلول‌ها برای هماهنگی با کاربردهای مختلف از لحاظ طول متفاوت هستند. قبلا اشاره کرده‌ایم که در باتری پلتفرم کلاس جدید، ب ام و از نیکل بیشتری در سمت کاتدی استفاده می‌کند تا حجم کبالت کاهش یابد. در نتیجه باتری‌های نسل ششم، از لحاظ چگالی انرژی حداقل 20 درصد بهتر و از نظر وزن 10 الی 20 درصد سبک‌تر خواهند بود.

منبع دیجیاتو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.